Learning to learn.



Salam.

Can you imagine, apa perasaannya bila strangers bawak satu aura yang buat kau terinspirasi?
Yang buat kau jumpa how and why you have to fight in your own war. Yang buat kau nampak jalannya bilamana kau sesat dalam dunia sendiri. Yang buat kau lega, bukan kau seorang yang perlu hadapi semua yang menyerabutkan. Yang buat kau teruja untuk terus berjalan dan menikmati semua penghalang dan kecantikan pemandangan.

That’s it. Manusia yang memberi inspirasi, sungguh kalian hebat.
Moga diganjari syurga, dan moga syurga turut terisi dengan mereka yang kalian bawa. Aamiin.



____________




Perasaan suka dan sayang boleh dipupuk.
Dan aku sedang obses dengan kesukaan terbaru. Haha. Ye, habis tahun dua baru nak terkial-kial rasa course sendiri best. I love Takhrij no doubt. And on my way untuk mencintai Mustolah Hadith pula. Moga dikabulkan impian yang ini. (dan tiba-tiba rindu subjek Balaghah…)

Dan kalau dinilai mengikut pengalaman, hadith-related-subjects are not my forte, seriously. Ustaz mengajar, tidur. Disuruh menghafal, hafal buta dan lupa dengan sia-sia. Moga dijauhkan sifat ini daripada kalian. Tapi itu lah, suka dan sayang boleh dipujuk masuk dalam hati walaupun proses nya susah. Moga kesukaan dan kecintaan yang satu ini kekal dan bercambah dengan lebih subur, aamiin.

(seriously, moga kekal.)



___________




Guys, one of my lecturers has the SMIT’s most lovable headmaster’s vibe!
May Allah bless both of them. Aamiin.





*** Selamat tinggal, tahun dua di Usim. Moga semester-semester yang akan datang akan terlukis dengan lebih baik. Aamiin.